מהם מגרשי פירוק רכבים ומה הם מציעים?

מהם מגרשי פירוק רכבים ומה הם מציעים?

מגרש פירוק רכבים הוא מגרש המתפרס על שטח גדול המקיים שירותי מסחר בכל נושא הרכבים הישנים, מנהליו מכירים תחום זה באופן רוחבי ומעמיק. כל מגרש פירוק עוסק בכמה רבדים של תחום מורכב זה ומעניק פתרונות מצוינים לבעלי רכבים ישנים, למוסכים ולתעשיות המחזור.

בעל רכב ישן נחשף לעתים קרובות לבעיות מכניות או חשמליות ברכב. את רובן הוא מתקן במוסכים אך לעיתים קיימת תקלה משמעותית כמו מנוע שחדל לעבוד, אלטרנטור או חלק אחר שאין ברירה אלא להחליף או לשפץ אותו.

עלותם של רכישת חלפים משומשים והתקנתם ברכבים הישנים היא יקרה מאד ולכן ניצבת בפני בעל הרכב הברירה אם להשקיע סכומים נכבדים אלו ולתקן את הרכב או לחילופין למכור אותו. בהתאם לסיטואציה ולעלויות, מתקבלת ההחלטה אם לתקן או למכור.
קיימים מקרים שקשה לבעל הרכב לקבל החלטה בעניין זה ולכן הרכב עומד במשך חודשים במגרש החניה בסמוך לביתו של בעל הרכב או בצדי הכביש. הרשויות מאתרות רכבים הנותרים באותו מיקום פיזי לאורך זמן ודורשות מהבעלים לגרור את הרכב לאלתר, כדי לפנות את מקום החניה שיוכל לשמש חניה סדירה לרכבים התקינים.

דוד קונה רכבים בתל אביב! צלצלו עכשיו – 050-290-0028

גם לאחר תאונות דרכים יש צורך לגרור רכב שניזוק באופן קשה למגרש פירוק רכבים. ברוב המקרים זה קורה לאחר ששמאי הביטוח קובע כי מצבו של הרכב הוא טוטאל לוסט, אי אפשר לנסוע בו והוא נרשם במשרד הרישוי כרכב שהורד מהכביש לנוכח מצבו.
בעל המגרש לפירוק רכבים קונה כל רכב בכל מצב פיזי ומכני. רכבים לא תקינים, רכבים ללא טסט תקף, רכבים אחרי תאונת דרכים, כלים הנדסיים, משאיות ועוד.
בעת המכירה בעל המגרש משלם לבעל הרכב תשלום במזומן על פי שווי הרכב ומצבו.

כחלק מהשירות של מגרש פירוק רכבים, רכב הגרר של המגרש גורר את המכונית מהרחוב למגרש המכוניות. כדי לצמצם בעלויות אפשר במקרים מסוימים לפנות למשרד לאיכות הסביבה כדי שיממנו גרירה זו. העלמת הרכבים הישנים מהנקודות הרבות ברחבי העיר חשובה מאד לאיכות הסביבה ולכן בקריטריונים מסוימים, קיים אישור מימוני להליך זה.

מגרשי פירוק רכבים

מגרש פירוק רכבים

הליך העבודה המורכב במגרש זה כולל כמה שלבי עבודה.
• מתבצע פירוק הרכבים ובדיקת כל אחד מהחלקים המורכבים בהם. כל רכב מכיל הרבה מאד פריטים ונדרשת מיומנות, ידע וניסיון רב כדי לקבל החלטה לגבי עתידו של כל אחד מהחלפים. חלפים שנמצאו תקינים נמכרים למוסכים השונים. חלפים שנראה כי אפשר לתקן אותם, מועברים לביצוע התיקון הנדרש.
• חלפים שאין כל אפשרות למצוא להם שימוש, הם ישנים, לא תקינים, שבורים חלודים וכו' נמכרים לתעשיית הברזל לצורך התכה ושימוש חוזר בחומרי הגלם לתחומים שונים כמו ייצור מוטות ברזל לתחום הבניין.
• עובדי המגרש מרוקנים מהרכבים הללו חלקי פלסטיק, שמנים, שאריות דלק וכל נוזל רעיל אחר שעלול להזיק לאיכות הסביבה ומפנים אותם על פי הנחיות משרד זה.
• חלקי זכוכית מפורקים משלדת הרכב ונשלחים אף הם למחזור לייצור בקבוקים ופריטים ממוחזרים נוספים.
• שלדת הרכב נגרסת וכל חלקי המתכת מועברים למחזור.

מגרש פירוק רכבים הוא הפתרון האולטימטיבי לכל רכב ישן כדי להקל על בעל הרכב. בעל המגרש רוכש את מלוא חלקיו בכל מצב כדי שבעל הרכב לא יצטרך לבצע בעצמו את הפירוק ולחפש קונה לכל אחד מהחלקים. הדבר יכול לקחת חודשים ואף יותר עד שיימצא קונה מתאים לכל חלף של דגם ספציפי וזהו תהליך שלא מתאים לכל אדם, מבחינת לוח הזמנים הפנוי והידע המקצועי שלו.
לאור התמורה ההוגנת וההולמת, מומלץ למכור את הרכב בשלמותו למגרש פירוק רכבים, לקבל תשלום ובאמצעותו לרכוש רכב אחר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט